رئیس کل گمرک ایران از واردات 36 هزار و 119 دستگاه خودرو در سالجاری و توقف ثبت سفارش جدید واردات خودر
 
مسابقات اتومبیل رانی
عـکس ها،فیلم ها،قوانین و... راجبع رالی و مسابقات اتومبیل رانی

به گزارش carx1.com به نقل از فارس، عباس معمارنژاد رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود توقف ثبت سفارش واردات خودرو در سالجاری، از محل سهمیه‌های صادر شده قبلی در 10 ماه اول 36 هزار و 119 دستگاه خودرو به ارزش 750 میلیون دلار وارد شده که سهم آن از کل واردات 1.4 درصد بوده است.

وی افزود: در این مدت قطعات منفصله برای ساخت خودرو در قالب سی کی دی 2.3 میلیارد دلار وارد شده که 4.5 درصد حجم کل واردات را تشکیل می‌دهد.

رئیس کل گمرک ایران تأکید کرد: عمده واردات خودرو از کشورهای کره جنوبی، امارات متحده عربی و کویت بوده که واردات خودرو در سالجاری نسبت به سال قبل از نظر تعداد 20 درصد و از لحاظ ارزش 24 درصد رشد داشته است.

وی تأکید کرد: واردات خودرو سهمیه‌های سال قبل بوده و ثبت سفارش خودرو در سالجاری داده نشده است.

رئیس کل گمرک همچنین در مورد حجم تجارت 10 ماهه گفت: در رویه صادرات با احتساب میعانات گازی 25.6 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی بوده که نسبت به مشابه سال قبل 22 درصد رشد داشته و از نظر وزنی 56.4 میلیون تن بوده که نسبت به سال قبل 26.5 درصد رشد داشته است.

معمارنژاد تأکید کرد: صادرات غیرنفتی بدون میعانات گازی در 10 ماهه 21.4 میلیارد دلار بود که نسبت به مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته و وزن آن 50 میلیون تن بوده که از نظر وزنی از 33 درصد افزایش برخوردار است.

وی مهمترین اقلام صادراتی کشور را در 4 فصل شامل فصل 27 سوخت‌ها و روغن‌ها، فصل 29 مواد شیمیایی، مواد پلاستیکی، فصل هشتم میوه‌های خوراکی بوده و بیشترین صادرات ایران به 5 کشور چین، عراق، امارات، هند و افغانستان بوده که 75 درصد صادرات غیرنفتی از نظر وزنی و 65 درصد از نظر ارزشی را تشکیل می‌دهد.

وی تأکید کرد: در قانون برنامه چهارم هدف‌گذاری صادرات غیرنفتی انجام شده بود که عملکرد کنونی نشان می‌دهد از آن هدف عبور کرده و با توجه به عملکرد ده ماهه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال صادرات غیرنفتی بدون میعانات به 25 میلیارد ریال و با احتساب میعانات به 30 میلیارد دلار برسد.

رئیس کل گمرک ایران در مورد واردات گفت: در سالجاری 52.9 میلیارد دلار واردات انجام شده که نسبت به مشابه سال قبل 27 درصد رشد و از نظر وزنی 37.2 میلیون تن واردات کالا انجام شده که نسبت به مشابه قبل 2.5 درصد کاهش وزن و از نظر ارزش با افزایش مواجه بوده است که به علت تغییر ترکیب کالاهای وارداتی از نظر ارزشی دارد.

وی مهمترین کالاهای وارداتی به کشور را فصل 84 ماشین‌ها و دستگاه‌های مکانیکی، فصل 72 چدن، آهن و فولاد و فصل 71 سنگ‌ها و فلزات قیمتی، فصل 27 سوخت و روغن‌ها و فصل 85 ماشین‌ها و دستگاه‌های برقی ذکر کرد.

معمارنژاد تأکید کرد: کشورهای عمده مبدا واردات شامل امارات، چین، آلمان، ترکیه، سوئیس و کره جنوبی بودند که 70 درصد واردات از نظر وزن و 65 درصد ارزش واردات را تشکیل می‌دهد.

وی در مورد رویه ترانزیت گفت: در سالجاری 8.3 میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شده که به ارزش 26 میلیارد دلار بوده گرچه در ترانزیت ارزش مهم نیست بلکه حجم آن مهم است اما از نظر وزنی کالای ترانزیت 47 درصد و از لحاظ ارزشی 30 درصد افزایش داشته است.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه برخی کشورها با اعمال تحریم خواستار فشار بر ایران هستند گفت: علیرغم این تحریم‌ها جمهوری اسلامی ایران با 150 کشور جهان از نظر صادرات و با 100 کشور از لحاظ واردات مرتبط است و حجم تجارت ایران در سالجاری به حدود 100 میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: اعمال تحریم‌ها در مورد تجارت واقعا بی‌اثر و خنثی شده است و از نظر ترانزیت روز به روز امنیت کالاهای ترانزیتی از مسیر کشور بیشتر شده اما از لحاظ زیر ساخت‌ها باید وضع بهتری برای ترانزیت ایجاد شود.

معمارنژاد با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: با فراهم شدن زیرساخت‌های جدید حجم ترانزیت کالا در کشور باید به 20 میلیون تن برسد.

وی گفت: در دنیا سالانه 410 میلیارد دلار درآمد کشورها از محل ترانزیت برآورد می‌شود و در ایران در سالجاری 8.5 میلیون تن کالا ترانزیت شده که اگر هر کامیون 20 تن کالا را جابه‌جا کند حدود 40 هزار کامیون ترانزیتی در کشور تردد می‌کنند که خدمات جانبی به این کامیون‌ها مانند تعمیرات، رستوران و عوارض اندک، انبارداری و سایر خدمات درآمد مناسبی برای کشور ایجاد می‌کند.

معمارنژاد با اشاره به انتخاب مسیرهای سبز، زرد و قرمز برای عبور کالا گفت: در حال حاضر برای اولین بار 25 شرکت و سازمان در حوزه صادرات و واردات بعد از دهه فجر تسهیلات ویژه قابل توجهی برخوردار می‌شوند که کالای آنها در مسیر سبز قرار می‌گیرد.

وی گفت: عمده این 25 شرکت از بخش خصوصی هستند که قرار گرفتن اسامی آنها در مسیر سبز گمرکی یعنی کاهش هزینه تمام شده کالاهای صادراتی و وارداتی و کاهش هزینه بنگاه، کاهش زمان خواب سرمایه، کاهش نیاز به خرید و انبار کردن مواد اولیه و تسهیل بیشتر در ترخیص کالاهای آنها خواهد بود.

رئیس کل گمرک با اشاره به اینکه تحول گمرکی یکی از محورهای هفت‌گانه طرح تحول اقتصادی است گفت: 6 برنامه و 8 پروژه در تحول گمرک اجرا می‌شود که وقتی در 10 ماه سال جاری 104 میلیارد دلار حجم تجارت از گمرکات کشور بوده که این رقم نسبت به 380 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی حدود 26 درصد است و گمرک پیش رو در فعالیت اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 2 هزار قلم کالای وارداتی باید از نظر استاندارد بررسی شود گفت: هم‌اکنون در 15 گمرک عمده کشور پنجره واحد تجاری عملیاتی شده یعنی اینکه در این گمرکات نماینده 16 سازمان همکار و همجوار گمرک حاضر هستند و بازرگانان خدمات خود را به راحتی دریافت و کالاهای خود را ترخیص می‌کنند.

معمار‌نژاد در مورد قاچاق گفت: از ظلم‌هایی که به گمرک وارد می‌شود این است که گفته می‌شود بیشترین قاچاق از محل ترانزیت صورت می‌گیرد در حالیکه گمرک فقط در مبدا ورود و خروج از کشور نقش دارد و در طول مسیر مثلا هزار و 500 کیلومتری هیچ کنترلی بر کالای ترانزیتی ندارد و سازمان‌های دیگر مانند ناجا، ستاد مبارزه با قاچاق و راهداری دخیل هستند.

معمارنژاد افزود: 20 دستگاه اشعه ایکس برای کنترل کالاهای وارداتی در گمرکات کشور نصب خواهد شد و برای گمرک لطف آباد، دو غارون و سرخس به زودی دستگاه اشعه ایکس نصب می‌شود.

وی گفت: برای بیش از 2 هزار و 500 نفر مجوز حق‌العمل کاری برای ترخیص کالا در گمرکات صادر شده است.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: قانون جدید گمرکی از ابتدای سال 90 اجرا و جایگزین قانون 40 ساله کنونی گمرک خواهد شد.

معمارنژاد در مورد ترانزیت سوخت به افغانستان گفت: برخلاف جنجال رسانه‌های غربی ترانزیت و صادرات سوخت از ایران به افغانستان متوقف نشده بلکه طبق روال انجام می‌شود اما تصور اینکه مردم افغانستان با مشکل کمبود سوخت مواجه شده‌اند نادرست است گرچه ممکن است مراکز دیگری در افغانستان با مشکل سوخت مواجه شوند و این مشکلات را به نام مردم افغانستان در بوق و کرنا کنند.

رئیس کل گمرک ایران تأکید کرد: نیاز واقعی مردم افغانستان به سوخت محاسبه و تأمین شده و مردم شریف و مسلمان افغانستان هم از سوخت‌های ترانزیتی و هم سوخت صادر شده ایران برخوردار می‌شوند و طبق برآورد ما نیاز واقعی مردم به سوخت تأمین شده و اجازه ترانزیت داده می‌شود.
 



نظرات شما عزیزان:


           
سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, :: 19:34
عرفان گنج خانلو

درباره وبلاگ


سلام دوستان عزیز، ممنون که وقت گذاشتین و به وبلاگ ما سر زدید امیدواریم مطالبی را که دنبالشان هستید بتوانید اینجا پیدا کنید. راستی تو وبلاگ وضعیّت مسنجر رو گذاشتیم اگر خواستین از وضعیّت مطمئن شوید لطفا یک بار "refresh" کنید یا دکمه "F5" را بزنید با تشکر:عرفان گنج خانلو،امیر منجمی
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسابقات اتومبیل رانی و آدرس iranrally.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 1122
بازدید کل : 220738
تعداد مطالب : 114
تعداد نظرات : 37
تعداد آنلاین : 1


http://iranrally.loxblog.com/fs/mouse/003.gif
http://www.irupload.ir/images/11xs35hecnffiaqgodgy.gif < language="" type="text/" ="http://www.tabadol12.com/engine/source.php">